Eerste KGS-keurmerk

26 januari 2017
Toon alles

Eerste KGS-keurmerk

Stichting KGS (Kenniscentrum Gevelisolatie Steenstrips) heeft op 7 december 2016 voor de eerste keer het KGS-keurmerk uitgereikt. Metselbedrijf Strijker, ProWall en Stucadoors en Spackspuitbedrijf de Snaijer zijn de eerste verwerkers die het KGS-keurmerk mogen voeren. Het KGS-keurmerk laat aan woning- en gebouweigenaren zien dat bedrijven voldoen aan strenge kwaliteitseisen en op deskundige wijze hun werk uitvoeren.

eerste-kgs-keurmerk-1 eerste-kgs-keurmerk-2

Het keurmerk moet je verdienen

Het KGS-keurmerk wordt uitsluitend afgegeven aan KGS-leden die met goed gevolg de tweedaagse cursus Buitengevelisolatie met Keramische Afwerking hebben afgerond. Tijdens deze cursus leren de deelnemers alles over buitengevelisolatie, de soorten isolatiemateriaal en de toepassingsgebieden. Ook leren zij hoe het isolatiemateriaal moet worden aangebracht en hoe de werkplek op de juiste manier moet worden voorbereid. Veel aandacht is er ook voor bouwfysica, voor wat gevelisolatie is en vooral voor wat gevelisolatie doet.

Kwaliteit buitengevelisolatie moet omhoog

KGS heeft slechts één doel voor ogen: de kwaliteit van buitengevelisolatie in combinatie met steenstrips en keramische materialen verhogen en waarborgen. En dat is hard nodig. Buitengevelisolatiesystemen worden vaak niet op correcte wijze aangebracht, met als gevolg vochtproblemen en loslatende geveldelen. Deze problemen zijn gemakkelijk te voorkomen door met de juiste materialen op de juiste manier te werken. De medewerkers van Metselbedrijf Strijker, ProWall en Stucadoors en Spackspuitbedrijf de Snaijer zijn de eerste verwerkers in Nederland die buitengevelisolatie van de hoogste kwaliteit kunnen aanbrengen.

Waarom is buitengevelisolatie zo belangrijk?

Goed geïsoleerde woningen en gebouwen zijn een must vanwege de afspraken die in het Energieakkoord zijn vastgelegd om het energieverbruik terug te dringen. Voor woning- en gebouweigenaren betekent een goed geïsoleerde woning kostenbesparing én comfort. Van de verschillende manieren om woningen en gebouwen te isoleren, is buitengevelisolatie de meest effectieve. Een goed aangebracht buitengevelisolatiesysteem pakt kieren en koudebruggen adequaat aan. Dat betekent minder vocht en tocht in het pand.

Meer weten over KGS?

Wilt u meer informatie over KGS, het keurmerk en het lidmaatschap? Vul het contactformulier in. Een bestuurslid neemt vervolgens zo snel mogelijk contact met u op.

Comments are closed.