Waarom steenstrips?

Steenstips zijn goed te gebruiken in combinatie met verschillende soorten gevelisolatie. Is een buitengevel toe aan renovatie? Ook dan zijn steenstrips geschikt. Steenstrips zijn bijzonder sterk én de look van een bakstenen muur wordt behouden.

Toepassing steenstrips

Steenstips zijn uitermate geschikt voor het afwerken van isolatieplaten en renoveren van woningen en gebouwen. Door de buitengevel eerst te voorzien van isolatiemateriaal en vervolgens te beplakken met steenstrips, ontstaat een goede geïsoleerde én fraaie buitenmuur. Is een buitengevel toe aan renovatie? Ook dan zijn steenstrips geschikt. Steenstrips zijn bijzonder sterk én de look van een bakstenen muur wordt behouden.

Voordelen van steenstrips

Steenstrips hebben een lange levensduur en zijn uitermate sterk. Vanwege de geringe dikte van de strips, zijn ze makkelijk te plaatsen. De strips worden met speciale lijm aangebracht op een buitenmuur. Vaak zijn aanpassingen aan deuren of ramen niet nodig. De dikte van een strip is meestal 2 cm. De lengtemaat varieert van circa 19 cm tot 24 cm; de hoogte ligt tussen de 5 cm en 7 cm.

Steenstrips: net echt

Steenstrips hebben de look van een baksteen en zijn zeer geschikt in combinatie met buitengevenisolatie. Steenstrips zijn bijzonder sterk, gaan lang mee en zijn duurzaam. Gezien de ruime keuze in formaat en kleur, is er voor elke woning en elk gebouw een passende steenstrip te vinden. Van crèmekleur tot donkergrijs, van effen tot gemêleerd.

Steenstrips aanbrengen

Hoewel steenstrips vlot en gemakkelijk zijn aan te brengen, is het niet voor iedereen weggelegd. Huur voor het aanbrengen van steenstrips en het isoleren van een buitengevel altijd een gecertificeerde vakman in.

Er bestaan veel misverstanden over gevelisolatie in combinatie met steenstrips en andere keramische materialen. Laat u daarom goed infomeren. Door verkeerd materiaalgebruik of het onzorgvuldig aanbrengen ontstaan technische problemen, zoals loslatende geveldelen en vochtproblemen.

Voorkom problemen door te kiezen voor een expert die weet welke systemen en materialen hij moet gebruiken. Een expert zorgt ervoor dat de gevelisolatie en steenstrips goed en vakkundig worden aangebracht.

Alle Stichting KGS-leden zijn experts op hun vakgebied. Bekijk het overzicht van de aangesloten leden.

Vragen over steenstrips?

Heeft u specifieke vragen over steenstrips? Neem contact op!

Technische informatie

Bent u een vakman en lid van Stichting KGS? Ga dan naar de databank voor technische informatie, specificaties, tekeningen, instructies en nog veel meer…