Bezoek Stichting KGS op de Bouwbeurs

Waarom corporatiewoningen eind 2020 geen gemiddeld energielabel B hebben
26 januari 2017

Bezoek Stichting KGS op de Bouwbeurs

Van 6 tot en met 10 februari 2017 vindt de Bouwbeurs plaats. Deze vakbeurs staat dit jaar onder andere in het teken van duurzaamheid en vakbekwaamheid. Thema’s die precies aansluiten bij het doel van Stichting KGS. Wilt u meer weten over gevelisolatie in combinatie met steenstrips? Bezoek Stichting KGS op de BouwBeurs 2017. U vindt ons in stand 7.B120.

Kwaliteit, advies en informatie

KGS heeft slechts één doel voor ogen: de kwaliteit van buitengevelisolatie in combinatie met steenstrips en keramische materialen verhogen en waarborgen. Dat doet KGS door te informeren, adviseren, verbeteren, innoveren, ontwikkelen en op te leiden. KGS is er voor iedereen die te maken heeft met nieuwbouw en renovatie van woningen en utiliteitsbouw.

Gevelisolatie en duurzaamheid

In woning- en utiliteitsbouw is duurzaamheid geen vrijblijvende keuze, maar een noodzaak. Goed geïsoleerde woningen en gebouwen zijn een must vanwege de afspraken die in het Energieakkoord zijn vastgelegd om het energieverbruik terug te dringen. Van de verschillende manieren om woningen en gebouwen te isoleren, is buitengevelisolatie de meest effectieve. Een goed aangebracht buitengevelisolatiesysteem pakt kieren en koudebruggen adequaat aan.

Vakbekwaamheid in gevelisolatie

Eind 2016 heeft KGS voor de eerste keer het KGS-keurmerk uitgereikt. De verwerkers die met goed gevolg de tweedaagse cursus Buitengevelisolatie met Keramische Afwerking hebben afgerond mogen het keurmerk voeren. Het KGS-keurmerk laat aan woning- en gebouweigenaren zien dat bedrijven voldoen aan strenge kwaliteitseisen en op deskundige wijze hun werk uitvoeren. Zo heeft KGS een boost gegeven aan de vakbekwaamheid in gevelisolatie.

Meer weten over KGS?

Wilt u meer informatie over KGS, duurzaam isoleren en het keurmerk? Bezoek ons op de Bouwbeurs 2017! U vindt ons in stand 7.B120.

Nog geen toegangskaarten?

Heeft u nog geen toegangskaarten voor de Bouwbeurs 2017? Meld u aan en krijg toegang tot de Bouwbeurs.

Fotocredit: jaarbeursnewsroom.nl