KGS Opleiding

Het keurmerk voor de vakman!

looooggg

KGS is naast een kenniscentrum ook een opleidingsinstituut voor ondernemers die zich bezighouden met het isoleren van buitengevels door middel van steenstrips. Gevels isoleren in combinatie met steenstrips is een vak apart. Het vraagt om specifieke, technische kennis. De KGS-opleiding is praktijkgericht. U doet de benodigde kennis op om volgens de KGS-richtlijnen aan de slag te gaan. Dat zorgt voor goede isolatie en perfecte afwerking van de buitengevel.

Cursus Gevelisolatie Steenstrips

Buitengevelisolatie is de meest effectieve manier om een woning of gebouw te isoleren. Voor de afwerking kan gekozen worden uit stucwerk, sierpleister, houten planken, kunststof platen en steenstrips. Dankzij steenstrips behoudt de gevel het karakter van een bakstenen muur. Het aanbrengen van steenstrips en andere keramische materialen is vakwerk. Het vraagt om specifieke en technische kennis en vaardigheden.

Inhoud van de cursus

Tijdens de cursus leert u alles over buitengevelisolatie en komt u meer te weten over de diverse soorten van isolatie en de toepassingsgebieden. U leert ook waar u op moet letten bij het aanbrengen van de isolatie en hoe u de werkplek op de juiste wijze voorbereidt. Tijdens de cursus bestudeert u de diverse systemen, de manier van verwerken en het aansluiten op de overige bouwdelen. Tijdens de theorieles wordt ingegaan op bouwfysica, wat gevelisolatie is en vooral gevelisolatie doet. In de praktijklessen leert u hoe u de systemen op een correcte manier installeert.

Na het behalen van het examen ontvangt u een certificaat en krijgt u handige praktijk tools waarmee u direct aan de slag kunt.

2 dagen: één dag theorie, één dag praktijk
van 09.00 tot 17.00 uur
7 & 8 november 2016 | Zaandam (vol)
De eerst volgende cursus vindt plaats in februari 2017.
Deelnemers die de cursus succesvol afronden ontvangen een certificaat

Voor wie geschikt

De cursus is geschikt voor bedrijven die zich bezighouden met of betrokken zijn bij het isoleren van woningen en gebouwen.

• Bouwbedrijven, architecten, aannemers, verwerkers, afbouw- en stukadoorsbedrijven
  • Leveranciers van gevelisolatiematerialen, steenstrips en keramische afwerkmaterialen
  • Fabrikanten, importeurs en systeemhouders van gevelisolatiesystemen

Cursus en keurmerk

Deelnemers die de cursus succesvol hebben afgerond, ontvangen een certificaat. KGS-leden die de cursus met goed gevolg hebben doorlopen ontvangen ook het KGS-keurmerk. Het KGS-keurmerk is één jaar geldig. Het keurmerk wordt telkens met één jaar verlengd zolang de leden volgens de KGS-richtlijnen werken. KGS controleert periodiek op kwaliteit en afwerking op locatie.

KGS opleiding | Stichting KGS

Meer weten over KGS?

Wilt u meer informatie over de Cursus Gevelisolatie Steenstrips, het keurmerk en het KGS-lidmaatschap? Vul het contactformulier in en download de brochure. Een bestuurslid neemt vervolgens zo snel mogelijk contact met u op.