Het belang van het KGS-KEURMERK

Stichting KGS-Mediabericht geeft heldere uitleg
29 maart 2021
Let op: steenstrips verlijmen met kit is niet veilig!
15 oktober 2021
Toon alles

Het belang van het KGS-KEURMERK

Op 14-07-2021 jl vond er een half jaarlijks KGS- seminar plaats, welk prominent in het teken stond van het BELANG v/h KGS-KEURMERK, dat eerder dit jaar werd geïntroduceerd bij de Nederlandse overheden, met als enige doel om deskundige toepassingen van gevelisolatiesystemen met keramische steenstrippen in de toekomst te bevorderen en te handhaven.
Tijdens dit seminar zijn mede belangrijke items, zoals “Wat is EPS en hoe staat deze in de markt”, door Richard Beesley, ISOMO en “hoe gaat de Markt om met Brandpreventie”, gepresenteerd door Jan Harms, Stichting KGS.
Verder heeft ons KGS-lid Uni-advies (Arnold Harms) een aankondiging gedaan over de later in dit jaar georganiseerde cursus “Vochtpreventie bij gevelisolatiesystemen”. Hiervoor kan men zich naast de reguliere cursus in November opgeven.
Verdere informatie hierover is verkrijgbaar via secretariaat@stichtingkgs.nl.
Tevens werden gedurende dit seminar belangrijke informatie uitwisselingen gedaan, met het oog op collectief toekomstig optreden naar een nieuwe duurzame en verantwoordde bouwmethode.
Er is afgesproken alle neuzen in dezelfde richting te steken. De overheid stimuleert en anticipeert in de toekomst op dit z.g. Plan van Aanpak.
Ter afsluiting is de “Marktverhouding t.a.v. gevelisolatie-systemen met keramische steenstrippen” kort toegelicht in een interactieve setting.
Ook hieromtrent is specifieke informatie resp. ondersteuning te allen tijden verkrijgbaar via het KGS-platform.
Al om kunnen we terugblikken op een zeer informatieve en uitzonderlijk interactieve bijeenkomst.

Geluidsopnames interview omtrent HET BELANG v/h KGS-KEURMERK.

Comments are closed.