Alles over gevelisolatie en steenstrips

Technische informatie

Bent u een vakman en lid van Stichting KGS? Ga dan naar de databank voor technische informatie, specificaties, tekeningen, instructies en nog veel meer…

Er zijn verschillende redenen om te kiezen voor gevelisolatie in combinatie met steenstrips. Hier vindt u nuttige en betrouwbare informatie.

Waarom gevelisolatie?

Gevelisolatie is een effectieve manier om woningen en gebouwen te isoleren en om energie te besparen. Zoek op het internet naar de woorden “energie besparing” en u krijgt duizenden tips te zien. Van het terugdraaien van de thermostaat, tot dragen van een dikke trui, tot het plaatsen van zonnepanelen, tot het aanvragen van ‘goedkope’ stroom.

Energie besparen door het isoleren van buitengevels is nog altijd een van de meest doeltreffende methodes. Helemaal als de kosten worden afgezet tegen duurzaamheid en meerwaarde. In de winter draag je warme sokken en een warme jas. ’s Zomers bescherm je je huid door een pet te dragen en zonnebrandcrème te smeren. Bescherm uw huis ook aan de buitenkant! Voor bijna ieder type gebouw is er een passende oplossing.

Waarom steenstrips?

Steenstips zijn uitermate geschikt voor het afwerken van isolatieplaten en renoveren van woningen en gebouwen. Door de buitengevel eerst te voorzien van isolatiemateriaal en vervolgens te beplakken met steenstrips, ontstaat een goede geïsoleerde én fraaie buitenmuur. Is een buitengevel toe aan renovatie? Ook dan zijn steenstrips geschikt. Steenstrips zijn bijzonder sterk én de look van een bakstenen muur wordt behouden.

Waarom duurzaam bouwen en isoleren?

Duurzame woningen en gebouwen zijn energiezuiniger dan traditionele huizen en bouwwerken. Door duurzaam te bouwen en isoleren wordt er een gezond binnenklimaat gecreëerd; prettig voor bewoners en gebruikers. Daarnaast is duurzame bouw ook beter voor het milieu.

Keramische of minerale steenstrips?

Steenstrips kunnen op verschillende manieren en van verschillende grondstoffen worden geproduceerd. Ingenieursbureau Nieman-Kettlitz onderzocht in opdracht van Stichting KGS wat in het gebruik en de toepassing de verschillen zijn tussen keramische en minerale strips. Het onderzoeksrapport is van deze website te downloaden.

Vragen?

Heeft u specifieke vragen over gevelisolatie en steenstrips? Neem contact op!