Het K.G.S.-Keurmerk

Mediabericht

Meer informatie over KGS, buitengevelisolatie en het keurmerk vind je ook in ons Mediabericht.

Stichting Kenniscentrum Gevelisolatie Steenstrips heeft een eigen keurmerk voor buitengevelisolatie. We verbeteren de kwaliteit van gevelisolatie door complete systemen te toetsen en te certificeren, vakmensen op te leiden en onafhankelijke kwaliteitscontroles uit te voeren tijdens het bouwproces. Zo weten we zeker dat ons keurmerk garant staat voor topkwaliteit.

Topkwaliteit gegarandeerd

Het K.G.S.-Keurmerk kan alleen aangevraagd worden door fabrikanten en verwerkers die door ons zijn opgeleid, uitgetest en gecertificeerd. We zijn er dus zeker van dat ze goede kwaliteit leveren. We merken dat gemeenten steeds vaker naar dit keurmerk vragen voordat ze een vergunning afgeven. Ook beheerders van VVE’s, commercieel vastgoed of particuliere woonhuizen vragen bewust naar het K.G.S.-Keurmerk voordat ze in zee gaan met een leverancier of verwerker van buitengevelisolatie.

Project verzekerd

Projecten met een keurmerk komen in aanmerking voor een verzekering door het Gevel Garantieplan. Dit is een verzekering die de schade dekt wanneer er verborgen gebreken optreden aan buitengevelisolatie. Dit geldt voor nieuwbouw, verbouw, onderhoud en renovatie.

De verschillende keurmerken

Deelnemers van Stichting KGS kunnen hun bouwproject aanmelden voor vier verschillende keurmerken. Brons is de basis, en van daaruit lopen de kwaliteitseisen steeds verder op.

• Bij het bronzen keurmerk geldt de basisregel dat het gevelisolatiesysteem door ons is goedgekeurd en dat er tijdens de bouw een onaangekondigde controle plaatsvindt.
  • Bij het zilveren keurmerk zijn zowel het systeem als de verwerker gecertificeerd door KGS. Gaat er toch iets mis, dan kan de consument zich richten tot de klachtencommissie van KGS.
  • De kwaliteit van een project met een gouden keurmerk is zo hoog, dat de Stichting Gevel Garantieplan het project verzekert tegen schades en verborgen gebreken van het buitengevelisolatiesysteem met keramische steenstrips.
  • Bij projecten met een platina keurmerk zijn zowel het systeem als de verwerker gecertificeerd; het project is verzekerd via het Gevel Garantieplan en het onafhankelijke adviesbureau Uni-Advies biedt ondersteuning bij het schrijven van het Plan van aanpak structurele verlijming.

Aanmelden Keurmerk:

Betrouwbare leveranciers en vakmensen

Op zoek naar een betrouwbare leverancier of vakman die in aanmerking komt voor een K.G.S.-Keurmerk? Kijk dan op de lijst met aangesloten bedrijven. Deze bedrijven zijn zorgvuldig door ons opgeleid en getest, en kunnen voor uw project een keurmerk bij ons aanvragen.

Meer weten over Stichting KGS?

Meer weten over Stichting KGS en het keurmerk?
    Een bestuurslid neemt vervolgens zo snel mogelijk contact op.