Nieuwe bouwrichtlijn (BRL) voor gevelisolatiesystemen met harde afwerking

11 april 2023

Nieuwe bouwrichtlijn (BRL) voor gevelisolatiesystemen met harde afwerking

nieuwe-bouwrichtlijnen-gevelisolatie-steenstrips

Stichting KGS is momenteel volop bezig met het schrijven van BRL 1337. Dit is een belangrijke stap, want overheidsinstanties volgen deze richtlijn in de nabije toekomst.

Wat is BRL 1337?

Dit wordt een bouwrichtlijn die geschreven wordt vanuit de praktijk, speciaal voor mensen op de bouwplaats. Die moeten het werk uiteindelijk maken.
Deze bouwrichtlijn komt in samenwerking met het Centraal Overleg Bouwconstructies (COBc) tot stand, wat weer een onderdeel is van Bouw- en Woningtoezicht (BWT). Inmiddels is deze BRL aangemeld bij de Toelatingsorganisatie Kwaliteitsborging Bouw (TloKB). Dit instituut is een autoriteit, en ziet toe op de gehele kwaliteitsborging van bouwend Nederland.

Wat de bouwrichtlijn voor gevelisolatiesystemen met harde afwerking verder bijzonder maakt, is dat deze non-profit is. Dit maakt BRL 1337 toegankelijk voor iedereen die kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan. Stichting Kenniscentrum Gevelisolatie Steenstrips is trots om aan de basis te staan van deze nieuwe bouwrichtlijn. Graag delen we onze kennis en ervaring met u. Wij zijn immers een onafhankelijk kenniscentrum, met jarenlange expertise op het gebied van gevelisolatie met steenstrips.

Wat doet Stichting KGS?
We hebben slechts één doel voor ogen: de kwaliteit van buitengevelisolatie verhogen en waarborgen. Wij hebben hiervoor een keurmerk ontwikkeld, leiden vakmensen op, en hebben wij voor bij ons aangesloten bedrijven een verzekerde garantie ontwikkeld in samenwerking met Stichting Gevel Garantieplan. Tevens is deze unieke verzekering gekoppeld aan ons keurmerk.

Informatie en contact
Wilt u op de hoogte blijven over BRL 1337? Schrijf u dan in voor onze nieuwsbrief (stuur hiervoor een e-mail naar secretaris@stichtingkgs.nl), of volg ons op LinkedIn.

Voor meer informatie kunt u natuurlijk ook altijd contact opnemen met ons.