LJ Solutions

Ontwerpen van kans naar kans
met de geveloplossingen van LJ Solutions

Ontwerpen zonder grenzen, puur vanuit de mensen en hun wensen? Het kan. In de geveloplossingen van LJ Solutions komen flexibiliteit, kwaliteit en duurzaamheid samen, waardoor je volledige ontwerpvrijheid ervaart. Zo kun je jouw creativiteit optimaal benutten én aan alle eisen voldoen.

Slimme ventilatie- en bevestigingsproducten

LJ Solutions biedt slimme ventilatie- en bevestigingsproducten voor gestukadoorde gevels en gevelisolatie. “Dankzij deze producten zijn complexe constructies verleden tijd. Mooi voorbeeld is de LJ Cladding, een systeem dat het mogelijk maakt om houtcomposiet en stucwerk op één buitengevelisolatiesysteem te bevestigen. Maar ook andere producten zoals pluggen en ankers voor buitengevelisolatie. Deze producten hebben als uitgangspunt dat schade aan gevels wordt voorkomen omdat ze geen koudebrug vormen. Zo kunnen hemelwaterafvoeren koudebrugvrij gemonteerd worden aan buitengevelisolatie. Maar ook zonneschermen en andere zware elementen. Je hebt hierdoor meer ontwerpvrijheid en investeert tegelijkertijd in een gezonde gevel. Als laatste bieden de apparatenhouders van KOPOS de mogelijkheid om wandcontactdozen, lampen en zelfs buitenkranen koudebrugvrij maar degelijk te monteren in buitengevelisolatie.

Gevelbekleding van NEOLIFE en SCANROC

Ook levert LJ Solutions hoogwaardige gevelbekleding, onder meer van NEOLIFE. “Deze bekleding wordt gemaakt van een natuurzuiver houtcomposiet dat nauwelijks kunststof bevat, onderhoudsvrij is en tot brandklasse B gaat.” Ben je op zoek naar een afwerking met cementgebonden of keramische steenstrips, dan biedt SCANROC uitkomst. “Deze bekleding wordt mechanisch bevestigd in plaats van verlijmd. Dit kan tot een hoogte van wel honderd meter.”

Duurzaam in alle opzichten

NEOLIFE en SCANROC zijn duurzaam in alle opzichten. “Beide producten gaan lang mee én kunnen ook weer volledig gedemonteerd worden. Wil je de bekleding na dertig jaar op een andere gevel bevestigen, dan is dat mogelijk.” Bovendien zijn het droogbouwsystemen en worden beide geproduceerd in Europa. “Dit betekent dat op de bouwlocatie geen zware machines nodig zijn en dat de uitstoot door transport relatief laag ligt. Duurzaamheid geldt ook voor onze ventilatie- en bevestigingsproducten. Door het gebruik van deze producten wordt schade aan de gevel voorkomen maar komt in veel gevallen de gezondheid van de mens ook niet in gevaar. We zijn ons zeer bewust om verantwoordelijk om te gaan met de natuur, het milieu en de gezondheid van mens en dier.”

Jouw ontwerp werkelijkheid maken

Wil je vernieuwen, kwaliteit leveren en aan de duurzaamheidsregels voldoen? “Of het nu gaat om een nieuwbouw- of renovatieproject, we adviseren je graag. Indien gewenst bezoeken we samen een opdrachtgever om de keuze voor een geveloplossing te onderbouwen. Dat we jouw ontwerp werkelijkheid maken, staat voorop.”