Ledenbijeenkomst KGS groot succes

Gevelverduurzaming Strijker b.v. ontvangt KGS keurmerk
1 mei 2018

Ledenbijeenkomst KGS groot succes

Op donderdag 26 april is er een bijeenkomst geweest van het KGS, waarbij wij met grote tevredenheid kunnen stellen dat er een grote opkomst was van onze leden.

Jan: “ Op verzoek van de leden hebben we deze bijeenkomst georganiseerd en wij zijn ontzettend blij dat zoveel mensen zijn gekomen. Er is uitgebreid gesproken over de regelgeving omtrent brandpreventie en brandstroken. Martin Lammers van IsoBouw is heel intensief bij het maken van de regelgeving over brandpreventie en meet-methodes betrokken. Het is voor onze leden heel interessant om te weten wat er aan komt.

Eén van de zaken waar een aantal leden die ook in Duitsland werken nu al mee te maken hebben zijn brandstroken. Wellicht komt deze wetgeving ook naar ons land toe en daarom heeft Peter Bollen ons hierover geïnformeerd. Hij begon zijn verhaal spectaculair met een gasbrander en liet ons zien hoe veilig steenwol is.

Arnold Hams, van Uni Advies heeft twee onderwerpen aan de orde gesteld die onze leden hebben ingebracht; hoekoplossingen voor steeds dikker worden isolatie  en Butterfloating ( dubbele verlijming zowel op de plaat als op de strip).

Het is fantastisch om te zien hoe iedereen zijn kennis inbrengt en op die manier komen we samen tot oplossingen.

Verder wordt de stichting sinds een paar maanden ondersteund door Esther Borggreve van Queen of Hearts voor de communicatie en ook zij heeft een korte inleiding gehouden over haar werkzaamheden met de oproep aan alle leden om toch vooral leuke projecten en nieuwtjes met de stichting te delen.

Afsluitend aan deze meting hebben we HTS Gevelwerken en Gevelverduurzaming Strijker BV hun keurmerk kunnen uitreiken. De medewerkers van deze bedrijven hebben de cursus met goed gevolg afgerond en voldoen daarmee aan de voorwaarden voor het keurmerk.