Gevelverduurzaming Strijker b.v. ontvangt KGS keurmerk

23 mei 2018
Toon alles

Gevelverduurzaming Strijker b.v. ontvangt KGS keurmerk

Tijdens de vergadering van de Stichting KGS is door voorzitter Jan Harms het KGS keurmerk uitgedeeld aan Eddy Strijker van Gevelverduurzaming Strijker bv uit Hoogeveen.

Eddy benadrukt dat  dit keurmerk voor hen heel waardevol is: “ Vrijwel iedereen kent ons als metselbedrijf Strijker maar wij begeven ons steeds meer op de markt van de gevelvernieuwing door het aanbrengen van steenstrips. Enerzijds noodgedwongen omdat metselaars nauwelijks meer te vinden zijn,  maar wij zien ook heel veel mogelijkheden op dit gebied. Wij hebben kwaliteit hoog in het vaandel en daarom willen wij ons steeds blijven bekwamen. Dat is ook de reden dat we ons bij KGS hebben aangesloten en wij zijn heel blij met dit keurmerk. Wij weten nu dat onze medewerkers de buitengevel isolatie met de hoogste kwaliteit kunnen aanbrengen”.

Het keurmerk moet je verdienen

Het KGS-keurmerk wordt uitsluitend afgegeven aan KGS-leden die met goed gevolg de tweedaagse cursus Buitengevelisolatie met Keramische Afwerking hebben afgerond. Tijdens deze cursus leren de deelnemers alles over buitengevelisolatie, de soorten isolatiemateriaal en de toepassingsgebieden. Ook leren zij hoe het isolatiemateriaal moet worden aangebracht en hoe de werkplek op de juiste manier moet worden voorbereid. Veel aandacht is er ook voor bouwfysica, voor wat gevelisolatie is en vooral voor wat gevelisolatie doet.

Kwaliteit buitengevelisolatie moet omhoog

KGS heeft slechts één doel voor ogen: de kwaliteit van buitengevelisolatie in combinatie met steenstrips en keramische materialen verhogen en waarborgen. En dat is hard nodig. Buitengevelisolatiesystemen worden vaak niet op correcte wijze aangebracht, met als gevolg vochtproblemen en loslatende geveldelen. Deze problemen zijn gemakkelijk te voorkomen door met de juiste materialen op de juiste manier te werken.

Comments are closed.